דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטיפול בנשירת שיער 

מאת    [ 13/11/2005 ]

מילים במאמר: 599   [ נצפה 9266 פעמים ]

נשירת שיער הינה תופעה שכיחה בקרב צעירים, יותר בין גברים אך גם בין נשים. המכנה המשותף בין רוב המקרים הוא מתח נפשי לא פתור המשפיע על מערכות שונות ובין היתר מביא גם לנשירת שיער. ברפואה המערבית הטיפולים הניתנים כוללים: תוספת ברזל לפי הצורך, אבץ, מגנזיום וכמובן תזונה מאוזנת. המקרים הרבים שאינם מגיבים ושהופכים לקשים יותר, מטופלים בזריקות סטרואידים לקרקפת. ישנם כמובן מיני שמפו האמורים לתמוך בשיער, חלקם מכיל חלמוני ביצה ומרכיבים נוספים לא טבעיים. מסך המקרים הללו, רובם ממשיך לסבול מהתופעה אשר מטבע הדברים גם הולכת ומחמירה.

בגישה הסינית המסורתית אנו מכירים בכך שהכליות והריאות אחראיות על קיום השיער ואיכותו. סיבות שונות יכולות להחליש את אחד משני האיברים הללו וגם אנרגטי בלבד. התוצאה היא, בין האפשרויות גם איבוד שיער הראש. אצל הגברים, יותר מקובל לראות התקרחות. ברם, נשים המאבדות שיער זה כבר דבר שונה לגמרי מאובדן שיער בגברים. הנשים הללו סובלות מאד ומתקשות לקבל את מצבן. הן מוכנות לכל טיפול ובלבד שהשיער ימלא שנית את הקרקפת. חלק מאותן נשים המאבדות את שיער ראשן נעזרות בפאה נוכרית או בהשתלת שיער. לגבי כיסוי ראש, זה מתאים לקבוצה חברתית מסוימת אך לא לרוב האוכלוסיה. וכאן אנו מגיעים אל הרפואה האחרת לה יש רבות מה להציע.

אשתמש בדוגמה של אישה כבת 42 אשר פנתה אלי בגין התקרחות מתקדמת. מצבה היה כה מתקדם שלא היה מנוס אלא פאה נוכרית או כיסוי ראש. במשך כ-3 שנים עברה את כל הטיפולים המוכרים. חוותה את כל הבדיקות האפשריות. שמה את כספה בכל מקום או מטפל אשר רק צייץ שיש אפשרות לעזור. לבסוף הגיעה אלי לטיפול. ברקע, היא סבלה מבעית מסתם בלב והפרעת קצב מולדת בגינן טופלה בנוגדי קרישה ותרופות כנגד הפרעת הקצב. כשנה קודם לכן חוותה אירוע רגשי מאד מאוד קשה אשר ליווה אותה ולא הרפה. האישה המשיכה לכאורה בחייה הרגילים אך מעשית, הצער על האובדן היה קשה. היא הרבתה להסתגר בביתה, הערכתה העצמית הייתה בשפל, הביטחון העצמי נעלם כלא היה. ההרגשה הייתה שמדובר בעלה נידף ברוח המנסה לשוב ולהתחבר לענף ולחיות. מעשית שום טיפול לא צלח וממש היה קשה לשאת את הסבל הכפול. התחלנו טיפול בדיקור מקומי בקרקפת ובכל הגוף תוך עזרה של צמחי מרפא וחימום. לאחר תקופה קצרה הסתמן כי הקרקפת מגיבה בהצמחת שיער פלומה. זה היה הסימן הראשון המעודד שיש על מה לעבוד ולהשיג תוצאות. בד בבד גם המצב הנפשי השפוף שינה כיוון והפך לאופטימי זהיר. הביטחון מעצמי גם הוא שב וניכר בחיי היומיום. כעת הייתי חייב לנסות ולהאיץ את קצב הצמיחה של השיער. לשם כך הוספתי טיפול בהומאוטוקסיקולוגיה. השילוב הזה נמצא כמנצח והוא הביא לצמיחת שיער מואצת ועד למילוי כל הקרקפת. התהליך כולו נמשך חודשים ארוכים אך היה זה מחזה מלהיב לראות את התוצאות. בשיער מלא ובריא סיימה האישה את הטיפול ושבה לחייה הרגילים. והנה, בחלוף מעל 10 שנים שוב קריאת טלפון מאותה גברת. קול זעקה ושבר על התקרחות חוזרת ושוב בגין משבר רגשי קשה. הפעם הזו, מאחר והפנייה הייתה מספיק מוקדמת בהשוואה לפעם הקודמת. ולמרות שכמעט ולא נותר שיער במחצית הקרקפת הקדמית המצב היה יותר טוב מזה שהיה עשור לפני כן. . בפעם הזו החלטתי על טיפול בביו-תהודה וטיפול באוזון. הטיפול אכן צלח והשיער שב למלא את הראש. משך הטיפול ארך, בדומה לפעם הקודמת, חודשים ארוכים ביותר. התוצאה הסופית הייתה מלהיבה והיא זו אשר חנכה את צורת הטיפול החדשה בה אני מטפל כיום בכל המקרים של נשירת שיער. הטיפול מענג, נושא בחובו השפעות כלליות חיוביות רבות ובהחלט מצדיק את משך הטיפול וההשקעה בו.

במעמד זה של הצגת הנושא, ברצוני לעודד את הציבור הלוקה בנשירת שיער שיש מה לעשות. אין סיבה לכופף את הראש ולהמשיך ולסבול מכל הכיוונים. מצאתי שתי דרכים יעילות לטיפול בתופעה הזו וכדאי לשקול לא לוותר. מובן שחייבים להתעמת עם המצב הנפשי ולהשתחרר ממנו בכדי שכל טיפול שינתן יוכל לפעול. מאחל לכם מראה יפה עם ביטחון והערכה עצמית רבה.
החיים הם המתנה היקרה ביותר שניתנה לנו על פני כדור הארץ. הבה נשמור על עצמנו ועל סביבתנו. אם נאהב את עצמנו, נוכל לאהוב את הזולת, את בעלי החיים ואת היקום ונעריך את המתנה שאלוהים נתן לנו בחסדו. אנחנו המיקרוקוסמוס בתוך הקוסמוס נדאג לעצמנו והיקום ישיב לנו בתמורה.

הקליניקה ברח' לוי אשכול 50 דירה 3א', שיכון ל', תל אביב. טל' 03-6996937
כתובת האתר: http://www.moshe.org.il
אי-מייל: moshes50@zahav.net.il

שלכם באהבה
משה שטרנפלד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב